Zarządzanie wiedzą 2.0

712 wyświetleń

Zarządzanie wiedzą jest szczególnie ważne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) i może znacząco poprawić wyniki biznesowe oraz potencjał innowacyjny firm. Tradycyjne metody zarządzania wiedzą często są jednak zbyt sformalizowane, skomplikowane, czasochłonne i zbyt kosztowne dla MŚP.

Rozwiązania Web 2.0, takie jak sieci społecznościowe, wykorzystywane do komunikacji, współpracy i dzielenia się wiedzą w obrębie firm lub pomiędzy nimi oferują ogromną przewagę konkurencyjną w formie większej innowacyjności, produktywności, szybkości działania i oszczędności.

Wiele przedsiębiorstw korzysta już z niektórych technologii proponowanych w ramach omawianej metodyki, a przy niewielkim dodatkowym wysiłku można je łatwo przekształcić w praktyczną strategię zarządzania wiedzą.

Niniejszy podręcznik Zarządzania wiedzą 2.0 zapewnia solidne podstawy, aby przeprowadzić firmy, które chcą profesjonalnie zarządzać wiedzą multimedialną, przez proces wdrażania Zarządzania wiedzą 2.0.

Zarządzanie wiedzą definicja
Pierwszym krokiem na drodze do zrozumienia zarządzania wiedzą jest odróżnienie jej od danych i informacji. Dane oraz informacje nie są wiedzą, choć wiedza nie może bez nich istnieć (Saaristo, 2012). Nowa wiedza powstaje, gdy jakaś osoba dokonuje połączenia obecnych przekonań z informacjami opracowanymi na podstawie danych. Koskinen i Pihlanto definiują dane jako surowe fakty, takie jak liczby i litery, które osadzane są w kontekście, aby stworzyć informacje. Łączenie informacji z istniejącymi przekonaniami, umiejętnościami i postrzeganiem wybranej osoby pozwala stworzyć wiedzę. Dane, informacje i wiedza są zatem odrębnymi elementami (Koskinen i Pihlanto, 2008; Saaristo, 2012).

Marta Mazur

E-book

Fundacja Obserwatorium Zarządzania

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Zarządzanie

Pobierz za darmo

Dziękujemy za zainteresowanie naszymi materiałami. Na podany adres email wysłaliśmy link do pobrania poradnika

Inne poradniki tej firmy