Techniki komunikacji na trudne sytuacje z klientem i dłużnikiem

676 wyświetleń

Trudne rozmowy z klientami wymagają skutecznych technik komunikacji. Wiadomo, że osoby, które pracują na „pierwszej linii”, są narażone na duży stres związany z trudnymi sytuacjami z dłużnikami i klientami. Dlatego warto, aby zapoznały się z technikami komunikacji, które pomogą im przebrnąć przez mozolny proces rozmowy. Dlatego, aby pomóc Ci poradzić sobie z wyzwaniami, jakie codziennie przed Tobą stoją, przygotowaliśmy trzy techniki komunikacji, które sprawdzają się w trudnych sytuacjach z rozmówcami. Jako osoba doświadczona możesz się zastanawiać, co może się zmienić, kiedy zaczniesz stosować praktyczne techniki komunikacji? Lub możesz pomyśleć, że te techniki komunikacji z pewnością nie zadziałają. Jednak, jak zauważył już wiele lat temu Johann Wolfgang von Goethe, „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa.”

Dlatego zachęcamy do lektury poradnika „Techniki komunikacji na trudne sytuacje z klientem i dłużnikiem”, który pokaże Ci skuteczne techniki komunikacji z dłużnikiem.

Fragment poradnika:

Uwaga na zwrot „rozumiem, ale…” szczególnie w windykacji.

Dłużnik: Nie mam co do garnka włożyć!
Windykator: Rozumiem pana sytuację, ale….
Dłużnik: Nic pan nie rozumie, dlatego, że ma pan ciepłą posadę, a gnębienie ludzi sprawia
panu przyjemność….

Jeśli ktoś lubi tą konstrukcję lingwistyczną proponuję zamianę równoważnika „ale” na „jednak” wtedy dla rozmówcy obydwie części zdania są słyszalne z tą samą „siłą”. Proszę pamiętać, że równoważnik zdania „ale” kasuje pierwszą część. POZA TYM JEŚLI KTOŚ MNIE ROZUMIE TO NIE MA ŻADNEGO „ALE”.

Dłużnik: Nie mam co do garnka włożyć!
Windyaktor: Rozumiem jednak podczas tej rozmowy wierzę, że uda się nam wspólnie ustalić sensowne rozwiązanie…

Małgorzata Wołczek

Materiał szkoleniowy

Metamorfoza Instytut Szkoleń

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Obsługa klienta

Pobierz za darmo

Dziękujemy za zainteresowanie naszymi materiałami. Na podany adres email wysłaliśmy link do pobrania poradnika

Popularne zapytania:

  • poradnik techniki komunikacji
  • techniki komunikacji

Inne poradniki tej firmy