Rola rekomendacji w decyzjach zakupowych

593 wyświetleń

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co wpływa na decyzje zakupowe konsumentów i jaka jest rola rekomendacji przy decyzjach zakupowych? Fundacja Obserwatorium Zarządzania postanowiła zbadać ten temat.

Poradnik ma na celu zwrócić uwagę mediów, jak i władz państwowych oraz samych przedsiębiorców na skalę problemu, jakim są straty finansowe spowodowane złą obsługą klienta oraz poszukiwanie ścieżek rozwiązania go.

Jaka jest cena złych relacji z klientami?
Roczna rezygnacja z dostawców usług / produktów lub z ich zakupu może dotyczyć aż 5,6 mln dorosłych Polaków. Rezygnacje te wiążą się z rocznymi kosztami rzędu 5,2 mld złotych. Należy przy tym pamiętać, że koszty te obejmują jedenaście branż poddanych badaniu.

Rekomendacje a decyzje zakupowe
Wyniki badań prowadzonych przez Obserwatorium Zarządzania w roku 2014 wyraźnie wskazują, że rekomendacje kształtują decyzje zakupowe Polaków. W ciągu minionych trzech miesięcy co piąty Polak (22%) przynajmniej raz zdecydował się na zakup z polecenia. Ponad połowa respondentów (59%) z rekomendacji skorzystała więcej niż raz, a co szósta osoba (16%) – co najmniej 4 razy.

Uwaga na negatywne opinie
Coraz bardziej świadomy polski konsument potrafi również dzielić się negatywnymi opiniami. Tylko w ciągu minionych 3 miesięcy, co 6 badany (17%) odradził produkt, firmę lub usługę. Jest to wartość tym bardziej znacząca, że siła głosów negatywnych jest zawsze większa niż pozytywnych. Na zrównoważenie pojedynczego negatywnego głosu przypaść musi kilka rekomendacji.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć, co wpływa na decyzje zakupowe Twoich klientów? A także jaki wpływ na decyzje zakupowe ma obsługa klienta, koniecznie zapoznaj się z poradnikiem „Rola rekomendacji w decyzjach zakupowych”.

Agata Gotowczyc

Raport

Fundacja Obserwatorium Zarządzania

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Sprzedaż

Pobierz za darmo

Dziękujemy za zainteresowanie naszymi materiałami. Na podany adres email wysłaliśmy link do pobrania poradnika

Inne poradniki tej firmy