Reklamacja - prawa sklepu i klienta

Opis poradnika
Jakie są prawa sklepu i klienta w przypadku reklamacji? Co nam przysługuje? Jak możemy się bronić przed nieuczciwymi praktykami? Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytania, koniecznie przeczytaj nasz poradnik pt. Reklamacja – prawa sklepu i klienta. Dzięki niemu dowiesz, jakie zmiany nastąpiły 25 grudnia 2014 r., czyli wraz z wejściem w życie ustawy o prawach konsumenta. Poznasz prawa i obowiązki sprzedawców i konsumentów przysługujące w przypadku reklamacji towaru, a także zobaczysz, jak obecnie wyglądają procedury reklamacyjne. Jeżeli działasz w sprzedaży lub jesteś klientem, przeczytaj nasz bezpłatny poradnik, a dowiesz się, jakie nowe obowiązki zostały nałożone na sprzedawców oraz czego może żądać konsument w razie reklamacji towaru.
Fragment poradnika:
Jednym z głównych praw przysługujących każdemu konsumentowi jest prawo do złożenia reklamacji i to on wybiera, na jakiej podstawie będzie dochodził swych praw. Może wybrać rękojmię lub gwarancję.
Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem składanym przez przedsiębiorcę, wskazującym na uprawnienia konsumenta w razie zaistnienia wady kupionego towaru. W razie udzielenia gwarancji to producent lub sprzedawca decyduje o jej zakresie i treści.
Rękojmia wynika wprost z przepisów prawa i sprzedawca nie może jej w żaden sposób ograniczyć w relacjach z konsumentami. W relacjach B2B (business-to-business) strony umowy sprzedaży mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi ograniczyć, a nawet wyłączyć (z wyjątkiem wad ukrytych).
To konsument decyduje, czy chce skorzystać z gwarancji czy też rękojmi. Wybór gwarancji powoduje przerzucenie odpowiedzialności na producenta lub dystrybutora z wyłączeniem sprzedawcy.
Agata Wiewióra
E-book
Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat
lub wpisz
swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony
Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe