Rachunkowość zarządcza w hotelarstwie

654 wyświetleń

Poradnik powstał przy współpracy z Cezarym Sarneckim, byłym dyrektorem finansowym i głównym księgowym w Hotelu Courtyard by Marriott oraz spółce zarządzającej Port-Hotel, a także w grupie Hotele DeSilva. Jest to jeden z nielicznych specjalistów w kraju w zakresie USALI – rachunkowości zarządczej dla hotelarstwa wg US GAAP.

Podstawowym aktem normatywnym regulującym zasady rachunkowości w Polsce jest Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994 roku. Ustawa nie uwzględnia specyficznych potrzeb branży hotelarskiej, które pozwolą skoncentrować się na badaniu efektywności poszczególnych departamentów lub funkcji.

Odpowiedź na problemy środowiska hotelarzy
Rachunkowość zarządcza w międzynarodowym hotelarstwie jest prowadzona w oparciu o standardowy system rachunkowości dla hoteli. Historia tego rozwiązania sięga 1926 roku. W roku tym, w Stanach Zjednoczonych, powstało pierwsze wydanie Uniform System of Accounts for Hotels (USAH), jako odpowiedź na problemy środowiska hotelarzy związane z indywidualnymi rozwiązaniami rachunkowości zarządczej stosowanymi przez każdy obiekt.

Redukcja kosztów dzięki USALI
Rachunkowość zarządcza oparta jest na schemacie określającym centra zysków, centra kosztów oraz centra inwestycyjne. Odpowiednie przedstawienie planu kont pozwala na stworzenie sprawozdań operacyjnych oraz dokładną weryfikację rentownosci poszczególnych departamentów. Wprowadzenie zasad księgowania wg USALI pozwoli znacznie zredukować koszty operacyjne i ułatwi zarządzanie hotelem.

Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz poradnik.

Grażyna Stefańska

Przewodnik

Nowoczesna Firma S.A.

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Pobierz za darmo

Dziękujemy za zainteresowanie naszymi materiałami. Na podany adres email wysłaliśmy link do pobrania poradnika

Inne poradniki tej firmy