Jak wyrwać MSP z objęć kryzysu?

299 wyświetleń

Poradnik został przygotowany przy udziale ekspertów KIG, PARP, Konfederacji Lewiatan i Federacji MSP.

Spośród 294,3 tys. małych firm utworzonych w 2008 r., a więc na początku kryzysu, pięć lat przetrwało jedynie 97 tys. Aż 67 proc. przedsiębiorców musiało zamknąć swoją działalność.

Przeczytaj publikację i dowiedz się:
• Czemu sektor MSP odczuł tak mocno kryzys?
• Jakie mogą być przyczyny upadłości przedsiębiorstwa i jak rozpoznawać jej symptomy?
• Co mogą zrobić właściciele MSP, aby ocalić je od upadłości?
• W jaki sposób rozwijać firmę w czasie kryzysu?

Odpowiedzi na te pytania możemy odnaleźć w raporcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości „Procesy inwestycyjne i strategie przedsiębiorstw w czasach kryzysu”. Jednym z wniosków płynących z badania jest to, że przedsiębiorcy z sektora MŚP często traktują kryzys jedynie jako „fakt medialny”. Zauważają jego negatywne skutki w sytuacji gospodarczej kraju i branży, w której działają, ale nie dostrzegają bezpośrednich związków między spowolnieniem a problemami własnej firmy. Jedynymi respondentami, którzy przyznali, że z powodu kryzysu muszą sprostać większej ilości wyzwań są firmy średnie i eksporterzy.

Przedsiębiorcy nie doceniają wagi obecnych zawirowań. Większym zagrożeniem dla funkcjonowania ich firmy są według nich czynniki, które występują bez względu na stan sytuacji gospodarczej, jak np. nadmierna konkurencja czy obciążenia podatkowe. Zjawisko to było dostrzegane również w innych analizach o podobnej tematyce.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do pobrania poradnika.

Grażyna Stefańska

Raport

Nowoczesna Firma S.A.

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Zarządzanie

Pobierz za darmo

Dziękujemy za zainteresowanie naszymi materiałami. Na podany adres email wysłaliśmy link do pobrania poradnika

Inne poradniki tej firmy