Historia Content Marketingu

208 wyświetleń

Content marketing is king! To jedno z najgorętszych haseł ostatnich miesięcy. Content marketing widnieje na niemal wszystkich listach trendów na rok 2015, a wskaźniki w Google potwierdzają tylko, że jest to nurt stale przybierający na sile i w efekcie mamy swego rodzaju modę na marketing treści.

Z naszego poradnika dowiesz się między innymi, jaka jest historia content marketingu, ale też jaką faktycznie pozycje zajmuje on we współczesnej promocji. Przeczytasz też jakie korzyści daje content markeitng oraz kiedy i dlaczego warto z niego korzystać.

Czym jest content marketing?
Przede wszystkim warto zaznaczyć, że jeden artykuł napisany przez firmę i opublikowany w Internecie nie jest content marketingiem. Sam „content”, czyli po prostu treść – również ta tworzona przez marki – istniała od dawna, co potwierdzą również przykłady, które znajdziecie w tym e-booku. Jednak w obliczu zmieniającego się świata i rozwoju coraz to nowszych źródeł informacji, zauważono, że treści można wykorzystywać również do działań marketingowych. Ich tworzenie może być wpisane w strategię marki, a co więcej mogą stać się ważnym elementem procesu sprzedażowego.

Content marketing wczoraj a dziś
Gdy prześledzimy przykłady marek na przestrzeni lat, łatwo dostrzeżemy, że dzisiejsze wyznaczniki content marketingu były obecne w historii marketingu od zawsze. Marki wykorzystały do swojej promocji edukację, storytelling, dystrybucję darmowych materiałów czy też tworzenie społeczności. Tymi samymi narzędziami posługują się również dzisiejsi marketerzy, jednak z pewnością mają do czynienia z nieco inną publicznością, przede wszystkim bardziej wymagającą.

Czas na content marketing
Koncepcja content marketingu przebyła długą drogę zanim osiągnęła pełnoprawny status w świecie marketingu. Jej początki sięgają XIX wieku, a najatrakcyjniejszą formę przyjmuje ona we współczesnej strategii Coca Coli, która zdaje się być wisienką na torcie w naszym e-booku. Co będzie dalej?

Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz bezpłatny poradnik

Michał Żołądkowski

E-book

Juicy Relations

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Marketing

Pobierz za darmo

Dziękujemy za zainteresowanie naszymi materiałami. Na podany adres email wysłaliśmy link do pobrania poradnika