Cztery "P" dla efektywniejszego wystąpienia!

118 wyświetleń

Chcesz przekonać do czegoś swój zespół? A może zależy ci na pozyskaniu klienta lub chcesz zmotywować pracowników? Moc twojego wystąpienia wpłynie na to czy odniesiesz sukces czy poniesiesz porażkę.

Oto cztery "P", które wpłyną na jakość i efektywność twojego wystąpienia.

PLAN
Zastanów się jak to co masz zamiar powiedzieć odnosi się do poszczególnych osób. Określ cel swojej rozmowy i spodziewany wynik. Zaplanuj treść wystąpienia uwzględnając interes odbiorcy. Używaj słów i wyrażeń typowych dla słuchaczy, by skupić się na celu.

PRZYGOTOWANIE
Myśl pozytywnie i wartościuj wiadomości, które chcesz przekazać. Zaplanuj czas poświęcony na konkretne zagadnienia. Na wstępie wywołaj zainteresowanie ciekawym pytaniem, przykładem lub historią. Przekazuj główne idee w sposób spójny i logiczny. Nie zapominaj też o przygotowaniu skutecznego zakończenia, na przykład poprzed rzucenie słuchaczom wyzwania.

PRAKTYKA
Po przygotowaniu sprwadź treść swojego wystąpienia, przećwicz je i poproś kogoś o ocenę. Ćwicz ramy czasowe wystąpienia. Pamiętaj, by zaplanować czas na pytania - zastanów się jakie mogą paść i jak na nie odpowiedzieć. Jeśli się denerwujesz przed wystąpieniem, to pamiętaj, że najlepszym lekarstwem jest praktyka.

PREZENTACJA
Zrób dobre pierwsze wrażenie. Nawiązuj kontakt wzrokowy z twoimi słuchaczami. Bądź sobą i jednocześnie bądź wypoczęty. Mów podwyższonym tonem, zwalniaj przy istotnych punktach i rób krótkie pauzy przed i po głównych punktach.

Anita Dybala

Przewodnik

Dale Carnegie Training Poland

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Zarządzanie

Pobierz za darmo

Dziękujemy za zainteresowanie naszymi materiałami. Na podany adres email wysłaliśmy link do pobrania poradnika

Inne poradniki tej firmy