Lojalność a rekomendacje – czy rekomendują tylko zadowoleni klienci?

292 wyświetleń

Zadowolony klient to wartość dla każdej firmy. Jednak co zrobić, by klient był usatysfakcjonowany z naszych usług? Polski konsument staje się coraz bardziej świadomy swoich praw i preferencji i jak pokazują wyniki badań satysfakcji klienta przeprowadzone przez Fundację Obserwatorium Zarządzania, potrafi zarówno zarekomendować, jak i odradzić firmę, produkt lub usługę.

Czy wiesz…
• Jakie więc branże zadowoleni klienci rekomendują najczęściej?
• Jakie czynniki decydują o rekomendowaniu, a jakie o odradzaniu produktów?
• Co zrobić, by klient był zadowolony?
• Jaką rolę ma do odegrania jakość obsługi klienta?
• Jak postępuje zadowolony klient?
Na te wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź w naszym poradniku, który możesz tutaj bezpłatnie pobrać

Polacy nie ufają firmom, z których usług korzystają
Polacy mają niskie zaufanie do biznesu i firm działających w poszczególnych branżach. Jak wykazują wyniki badań satysfakcji klienta, klienci nie darzą zaufaniem nawet tych firm, z których usług korzystają. Z jednej strony wynik badań marketingowych można odczytywać w świetle generalnie niskiego zaufania Polaków do instytucji i biznesu (por. Europaen Social Survey 2012; Edelman Trust Barometer 2012).

Net Promoter Score
W badaniu posłużono się współczynnikiem NPS, który jest miarą lojalności klientów, a co za tym idzie ich zaufania do firmy. Wskaźnik NPS osiąga wartości od -100 do 100 w zależności od postaw prezentowanych przez klientów i ich skłonności do rekomendowania produktów / usług firmy.

Agata Gotowczyc

Raport

Fundacja Obserwatorium Zarządzania

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Obsługa klienta

Pobierz za darmo

Dziękujemy za zainteresowanie naszymi materiałami. Na podany adres email wysłaliśmy link do pobrania poradnika

Inne poradniki tej firmy